OVER MIJN ERVARING ALS ONDERNEMER EN ALS VA VOOR ONDERNEMERS

“JE” of “U”? Waarom ik ervoor koos om te tutoyeren…

Als je als ondernemer gaat bouwen aan je merkidentiteit is het kiezen van een juiste tone of voice essentieel. Dé hamvraag daarbij is wat mij betreft of je jouw doelgroep gaat tutoyeren of niet. Bij een klein aantal bedrijven is het vrij duidelijk: een vermogensbank bijvoorbeeld zal eerder voor de beleefdheidsvorm  “U” opteren terwijl een pretpark resoluut het veel vlottere “JE” gebruikt in zijn communicatiestrategie. Maar voor veel ondernemers is het lastig om een keuze te maken. Ikzelf...

Lees meer

Iedereen mag het weten: ik word (parttime) ondernemer!

Na enkele maanden denkwerk en voorbereiding is het zover: via Facebook, LinkedIn en Instagram heb ik mijn kennissenkring laten weten dat ik vanaf nu parttime ondernemer wordt, ofwel zelfstandige in bijberoep. Over wat ik ga doen als ondernemer heb ik nooit getwijfeld: al van kinds af aan was ik een geboren assistente. Altijd was ik al bezig met taal, cijfers en dingen zo goed mogelijk structureren en organiseren. En dat ik daarmee anderen kan helpen, is de kers op de taart. Dat geeft me...

Lees meer